Вітаю Вас, Гість


                                                                 ПРОВЕДЕННЯ ТИЖНЯ ЗНАНЬ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Загальна мета «Тижня безпеки життєдіяльності» складається з:

освітньої - формувати в учнів свідоме ставлення до свого життя та здоров’я; популя-ризувати  основні правила безпечної життєдіяльності серед молоді;

розвиваючої – розвивати в учнів життєві навички, що мають ключове значення для безе-ки повсякденного життя;

виховної педагогічними методами впливати на реальну поведінку учнів шляхом розвитку у них життєвих навичок необхідних для безпеки їхнього повсякденного життя; виховувати в учнів гуманне ставлення до людини, що потрапила в біду, викликати до неї співчуття, бажання допомогти; пропагувати професію рятувальника;

мотиваційної створювати позитивну мотивацію у школярів до вивчення правил безпечної поведінки в різних небезпечних ситуаціях;

практичної - підвищити рівень практичної підготовки учнів до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, закріпити отримані  знання на практиці; відпрацювати стереотипи поведінки школярів в умовах загрози та виникнення НС.

Запорукою успішного проведення «Тижня знань безпеки життєдіяльності» є ефективна організація навчально-виховного процесу, який дасть можливість учням оволодіти основними знаннями, уміннями та навичками безпеки повсякденного життя, а також сформувати у школярів правила безпечної поведінки та необхідність дотримання їх в різних нестандартних ситуаціях.

Проведення тижня може включати такі  етапи:

 

      визначення тематики заходів  тижня: слід враховувати сезонні ризики: наприклад, наприкінці першого семестру варто більше уваги звертати на правила поведінки на льоду, під час ожеледиці, в умовах низьких температур, під час проведення новорічних та Різдвяних свят тощо. Наприкінці другого семестру слід наголошувати на правилах поведінки під час відпочинку біля водоймищ, при зустрічі з дикими та свійськими тваринами, під час грози, подорожі до лісу тощо;

      продумане планування: підбір навчально-дидактичного матеріалу та визначення форм проведення  заходів тижня повинні відповідати віковим групам та індивідуальним особливостям  учнів: 8-9 класів, 10-11 класів; 

      чітка та результативна організація навчально-виховного процесу;

      використання сучасних педагогічних методик: інтерактивних, проектних, тренінгових тощо, які дадуть змогу задіяти не тільки свідомість дитини, а і її почуття, емоції, вольові якості, тобто  залучатимуть до процесу навчання «цілісну людину»;

      використання міжпредметних зв’язків: оскільки безпека життєдіяльності - предмет інтегрований, тому при проведенні заходів слід опиратися на знання учнів з природознавства, біології, географії, хімії, фізики, основ  здоров’я тощо;

      моделювання стереотипів поведінки школярів в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, засвоєння основних  правил поведінки, які гарантують безпеку повсякденного життя дитини;

      підведення підсумків тижня.

Безумовно, успішне втілення завдань, які поставлені перед освітніми закладами щодо навчання та виховання дітей, ознайомлення їх з правилами безпеки, можливе тільки при творчому поєднанні класних і позакласних заходів та гурткової роботи.

Особливу увагу необхідно приділити засвоєнню практичних дій учнів, їх вмілому поводженню в різних життєвих ситуаціях.

Під час проведення «Тижня знань безпеки життєдіяльності» можна виокремити такі компоненти:  теоретичний,  практичний, ігровий.

Теоретичний компонент може бути різноманітним. Його основне завдання – розширити та поглибити знання школярів про основи безпеки життєдіяльності, різного роду надзвичайні ситуації та правила поведінки під час їх виникнення, безпеку у повсякденному житті, ведення здорового способу життя тощо. Теоретичні знання школярі можуть отримати в ході проведення конференцій, диспутів, дискусій, дебатів, круглих столів на які бажано запрошувати фахівців з відповідних галузей.

          Практичний компонент передбачає виконання учнями практичних дій: моделювання стереотипів поведінки учнів в умовах загрози та виникнення різного роду надзвичайних ситуацій.Проведення спортивних естафет тощо;

Ігровий компонент знайшов своє застосування в конкурсах, вікторинах, турнірах, рольових іграх, театралізованих виставах - найбільш видовищних масових заходах «Тижня знань безпеки життєдіяльності». Основна перевага вищезгаданих заходів в тому, що участь в них можуть брати всі без виключення учні.