Вітаю Вас, Гість

Особливості конструювання змісту контрольної роботи з математики

Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).

І комбінація контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу.

Роботу учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті.

Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 5.

Таблиця 5

Вимоги до формування змісту І комбінації контрольної роботи з математики

№ з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1

Задача на три дії

1

по 3 бали*

3 бали

2

Знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій

1

по 2 бали**

2 бали

3

Порівняння чисел і величин

2

по 1 балу

2 бали

4

Перетворення величин

2

по 1 балу

2 бали

5

З находження частини від числа

1

по 1 балу

1 бал

6

Геометричний матеріал

1

по 2 бали**

2 бали

Разом

6

-

12 балів


ІІ комбінація контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись зтестових завдань (відкритого і закритого типу), задачі на три дії та завдань з геометричним матеріалом.

Частину роботи (задачу i геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зi штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестовими завданнями.

Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 6.

Таблиця 6

Завдання для до формування змісту ІІ комбінації контрольної роботи з математики

№ з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1

Задача на три дії

1

по 3 бали*

3 бали

2

Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів

3

по 1 балу

3 бали

3

Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами

1

по 2 бали**

2 бали

4

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю

1

по 2 бали**

2 бали

5

Геометричний матеріал

1

по 2 бали**

2 бали

Разом

7

-

12 балів


*якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;

**якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.

Пропонуємо приклади завдань для контрольних робіт:

до тексту для перевірки мовних знань

1. Знайди i підкресли (або випиши) y тексті диктанту (списаного тексту) слово, яким можна замінити вислів як сніг на голову.

2. Підкресли (або випиши) y двох останніх реченнях тексту займенник.

3. Підкресли (або випиши) у останньому реченні слово, яке відповідає звуковій моделі.

4. Підкресли (або познач) спонукальне речення.

до тексту (побудова зв’язного висловлювання)

Допиши, чим може закінчитись подія, описана у тексті для списування (диктанту).

Заміни останній абзац (кінцівку) тексту так, щоб фінал події був щасливим.

Доповни текст описом власних спостережень (для текстів-описів природи).

Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів

1. Визнач рядок, y якому подано синоніми до слова сміятися.

  • А реготати, хихикати
  • Б плакати, сумувати
  • В сміх, смішний

2. Визнач закінчення, яке матимуть подані іменники в орудному відмінку.

Марія, лінія, олія.

  • А -ею
  • Б -ою
  • В -єю

3. Визнач відмінок виділеного в реченні прикметника.

B усі пори року Київ нагадує великий парк.

  • А називний
  • Б родовий
  • В знахідний

Приклади відкритих завдань y тестовій формі, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь

Добери й запиши прислівники, якими можна замінити подані вирази.

Як кіт наплакав _______

На весь голос _________

Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності

Пронумеруй слова за алфавітом (або за кількістю складів, або за порядком ударного складу тощо).

Приклад творчого завдання (побудова зв`язного висловлювання)

Який навчальний предмет у школі тобі подобається найбільше? Напиши, чому ти так думаєш.

Приклади завдань до тексту для перевірки розуміння його змісту

1. Знайди і підкресли у тексті речення, яке відображає головну думку твору.

2. Пригадай і запиши прислів’я, яким можна замінити назву твору.

3. Підкресли речення, у якому розповідається про...

4. Підкресли у тексті слова, які відображають тему твору.

5. Обведи слова, якими автор висловлює своє ставлення до

6. Підкресли у тексті слова, які пояснюють вчинок (ім’я персонажа).

7. Познач речення, в якому автор використав порівняння.

Приклади творчих завдань (висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту)

Запропонуй свій варіант заголовку до цього твору. Обґрунтуй свій вибір.

Що найбільше вразило тебе в тексті? Чому?

Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів

1. Визнач жанр прочитаного твору.

  • А оповідання
  • Б казка
  • В байка

2. Визнач, де відбуваються події, описані y творі.

  • А y парку
  • Б y лісі
  • В y гаю

3. Визнач, y якому розділу книги можна розмістити цей твір.

  • А «Сторінки з книги природи»
  • Б «Людина починається з добра»
  • В «З джерела народної мудрості»

Приклад відкритих завдань у тестовій формі, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь

Закінчи речення.

Утворі ідеться про…

Складено на підставі Наказу МОН №94 від 8 лютого 2016 року «Про затвердження орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році».