Вітаю Вас, Гість

ЩОРІЧНЕ ЗВІТУВАННЯ КЕРІВНИКА

ПЕРЕКІПСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОПЛЕКСУ

(ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ

ШКОЛИ І-ІІ СТУПЕНІВ –

ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ)

ІМЕНІ ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ

 ДМИТРА ПОГОДІНА

ВАЛКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

 ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

КАЛІНІНОЇ ІРИНИ  ВАСИЛІВНИ

ЗА 2015/2016 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Загальні  відомості про навчальний заклад

Перекіпський навчально- виховний комплекс (загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад) імені Героя Радянського Союзу Дмитра Погодіна Валківської   районної   ради Харківської  області знаходиться за адресою: Україна 63022 Харківська обл., Валківський р-н, с. Перекіп, вулиця Центральна,  21.

Має свій Статут, затверджений VІІ сесією  № 109 –VІ Валківської районної ради VІ  скликання від 03 березня 2011 року.

  Засновником  загальноосвітнього закладу є Валківська районна рада. Навчальний заклад перебуває у спільній  власності територіальних   громад сіл, селищ, міста   Валківського   району  і  за   своєю  організаційно - правовою формою належить до закладу комунальної форми власності.

   У навчальному закладі визначена українська мова навчання.

Протягом року заклад мав  9 класів.  На початок року у школі налічувалося 45  учнів на кінець року (станом 20 червня)  43  учні. Протягом року троє учнів прийшла до закладу, та два учня вибув. Заклад випустив 5 учні 9 класу. У 2015/2016 н. р. у заклад прибудуть учні 1 класу  у кількості 5 учнів.

 Підвищення рівня організації навчально-виховного процесу  у закладі

У 2015/2016 навчальному  році  робота  була спрямована на виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 25.03.03 р. №164,  Базового компоненту дошкільної освіти,методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.06.2005р. №1/9-306  «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах», Закону України "Про освіту", Закону України "Про загальну середню освіту"(зі змінами), «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 № 462, Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 27.08.2010 № 778, Концепції профільного навчання у старшій школі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2009 № 854, листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від  21.05.2012 р. №1/9-388 «Про організацію роботи з дітьми дошкільного віку у 2012/2013 навчальному році», листа Міністерства освіти і науки України  від 27.09.10 р. №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку», листа Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 р. №1/9-455 «Планування роботи в дошкільному навчальному закладі», листа інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 р. №1.4/18-3082  «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», Національної доктрини розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забез­печення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодо під­вищення якості освіти в Україні», реалізацію державних, регіональних та міських програм у галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.

     Інтеграція України до світового та європейського  освітнього простору передбачає необхідність перегляду деяких підходів до навчання та виховання молоді, аналізу чинників, що гальмують підвищення якості, права на  рівний доступ до освіти, формування життєспроможності особистості. Пріоритетними стають особистісно орієнтований, компетентнісний підходи, які покликані підготувати особистість, спроможну  бути активною, здатною осмислено зберігати, самостійно відтворювати  власну  життєдіяльність, досягти життєвого успіху.

   Першочерговим завданням навчального закладу є задоволення потреб населення території обслуговування, їх національно-культурних, національно-освітніх прав і запитів.

   Заклад  Перекіпського НВК здійснював свою діяльність відповідно до статуту.

   Ведеться           робота адміністрації закладу  щодо залучення вчителів до друку у фахових журналах.

 Забезпечення обов’язковості загальної середньої освіти

   Першочерговим завданням навчального закладу є задоволення потреб населення території обслуговування, їх національно-культурних, національно-освітніх прав і запитів.

     Ці потреби задовольняються  в основному сформованою мережею навчального закладу.   

Мережа на 2016/2017 навчальний рік

                                     

Класи

 

роки

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Всього

 

 

2016/2017

9

 

5

10

5

6

5

3

5

2

50

Також відбулися зміни і в мережі за 2015/2016 навчальний рік. На 05.09.2015 року було –45 учнів, а на  початок 2016/2017 навчального року планується 50 учнів.

  Усі діти шкільного віку охоплені навчанням, здійснюється  контроль за проведенням обліку дітей шкільного віку, територія обслуговування закріплена за вчителями, збираються довідки-підтвердження про навчання, перевіряються списки  дітей  шкільного віку, складаються відповідні звіти, які подаються до відділу освіти щоквартально 

В закладі  постійно ведеться профорієнтаційна робота:

  • встановлено центром зайнятості профорієнтаційний стенд «Вибір професій», які постійно поновлюються;
  • в шкільній бібліотеці оформлено виставку «Твоя майбутня професія»;
  • проводяться виховні години та позакласні заходи з профорієнтаційної тематики.

Створення умов для навчання та впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес

   Методична робота у 2015/2016 навчальному році проводилась  відповідно до наказу  відділу освіти Валківської районної державної адміністрації від 28.08.2015 № 140 «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками Валківського району у 2015-2016 навчальному році» та наказу по школі від 01.09.2015 № 64 «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками Перекіпського НВК у 2015/2016 навчальному році».

     Вся робота була спрямована на реалізацію районної науково-методичної теми «Системний підхід до формування та розвитку професійної компетентності педагогічних працівників Валківського району в сучасному освітньому просторі» та шкільної методичної теми  «Формування компетентної творчої особистості учня малокомплектної школи в умовах запровадження нових Державних стандартів»,  з метою удосконалення професійного рівня та покращення якості навчання учнів, створення умов для формування професійної мобільності педагогічних працівників щодо поетапного впровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти.

   Впродовж року було проведено  педагогічні ради згідно плану роботи закладу .

    В школі працювало методичне об’єднання  вчителів1-4 класів, вчителів- предметників та методичне об’єднання   класних керівників 5 -9 класів. Всі засідання проведено згідно планів роботи. Діяльність методичних об’єднань сприяла професійному росту педагогів, розвитку творчості, ініціативи.

     Всі вчителі школи з метою удосконалення своїх умінь, педагогічної майстерності постійно відвідують семінари, практикуми,  які проводяться в РМК та школах району.

       Впродовж року проводились методичні оперативки, індивідуальні консультації.

        У школі  обладнаний методичний куточок, який забезпечений комп’ютером для управлінської діяльності та методичної роботи.

         З метою підвищення наукового та методичного рівня  педагоги школи займаються самоосвітою. Всі педагогічні працівники підписалися на фахові журнали. Кожен вчитель працює над обраною науково-методичною темою,  над узагальненням педагогічного досвіду, створенням порт- фоліо вчителя.

    Педколектив школи, реалізуючи шкільну методичну тему «Формування компетентної творчої особистості учня малокомплектної школи в умовах запровадження нових Державних стандартів»,постійно працює над впровадженням інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Робота над науково – методичною темою реалізується через вивчення і впровадження в роботу цільових тем. Протягом 2015/2016 навчального року працювали над впровадженням ІКТ у навчально – виховному процесі.

   У 2015/2016н. р. проведено чергову атестацію вчителів школи. Вчителю англійської мови Азаровій С.А., вчителю української мови та літератури Флячинській Ю.О., вчителю математики Ковальовій Л. В. та вчителю початкових класів Свинар О.В. було присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорії».

        Отже, через реалізацію єдиної науково – методичної теми вирішується головне завдання методичної роботи:

    - підвищення професійної майстерності вчителя;

    -  зростання відсотку учнів з високим та достатнім рівнем навчальних досягнень;

    - зростання кількості учнів – переможців районних олімпіад з базових дисциплін;

    - збільшення відсотку вступу учнів до навчальних закладів ІІІ –ІV рівнів акредитації на державну форму навчання.   

          В закладі налічується 5 комп’ютерів, 1 ноутбук та 1 проектор, які використовуються у навчальному процесі, та 3 компютери  - в управлінській діяльності. Показником забезпечення навчально-виховного процесу комп’ютерною технікою є кількість учнів на один комп’ютер. По району даний показник складає  13 чоловік. В нашій школі 6 чоловік. Комп’ютрна техніка застаріла, що не дає можливості виконувати  вимоги навчальної програми з інформатики.

     Школа підключена  до мережі Інтернет, має свій сайт.

     Протягом року до школи підвозилось один учень та 15 працівників закладу.

Школа сприяння здоров’ю

     Заклад спрямовує свою діяльність на  активізацію роботи з пропаганди здорового способу життя серед учнівської молоді.

     Головною умовою збереження здоров’я наших дітей є забезпечення  оптимального рухового режиму. Основними складовими оздоровчих заходів є: гімнастика до навчальних занять, фізкультурні хвилинки, перерви здоров’я, самостійні заняття. Результати спортивно-масової та спортивно-оздоровчої роботи відображені на стендах «Кращі спортсмени школи», «Спортивні рекорди школи», «Спорт протягом життя», «Фізичне виховання здоров’я нації», у наявності розклади уроків та позакласної роботи спортивного залу, дошки оголошень з розкладом змагань, оголошення про їх проведення та результати, «Куточок безпеки життєдіяльності», інформації про нормативні вимоги.

 Вжиті заходи щодо забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки

     У 2015/2016 навчальному році школа була повністю забезпечена педагогічними кадрами. В школі працювало 14  педагогів ,  12 вчителів та 2 вихователя, усі вчителі мають  повну вищу освіту, спеціалістів I категорії – 3 педагоги, спеціалістів II категорії – 6 педагогів,  спеціалістів - 3, з них – 1 молодий вчитель.  

     Професійну майстерність педагоги школи удосконалюють шляхом проходження курсів підвищення кваліфікації, на семінарах, тренінгах, диспутах, які проводяться в школі та  на районних методичних об'єднаннях.

Організація різних форм позаурочної  навчально-виховної роботи 

У  2015/2016 навчальному році   педагогічний колектив працював над темою виховної роботи «Патріотичне виховання як засіб формування гармонійної особистості з чіткою громадянською позицією в умовах малокомплектної школи».    

Виховна робота школи у 2015/2016 навчальному році базувалася на таких пріорітетних напрямках:

  • військово - патріотичне виховання;
  • виховання духовної культури особистості, утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті, збагачення народних традицій, звичаїв;
  • виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності і культури розумової праці;
  • формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;
  • забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я;
  • формування екологічної культури учнів, гармонії її відносин з природою;
  • створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей - сиріт  та дітей, що залишились без батьківського піклування;
  • організація педагогічно-доцільної системи учнівського самоврядування, колективне планування діяльності вчителів та учнів через учнівський комітет.

     Основні напрямки виховної роботи в школі сплановані згідно з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів у загальноосвітніх навчальних закладах», Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства».

          Основним при плануванні роботи визначалось те, що розвиток особистості виявляється насамперед в різноманітному і цікавому житті колективу, у вільному спілкуванні, в участі дітей в роботі гуртків, секцій.

     Цим ідеям та завданням були підпорядковані всі позакласні заходи, години спілкування та інші заходи, що проводились в школі впродовж року.

Надання соціальної підтримки та допомоги дітям сиротам, дітям, позбавлених  батьківського піклування,

дітям з малозабезпечених сімей

          Основні напрямки виховної роботи в школі сплановані згідно з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів у загальноосвітніх навчальних закладах», Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства».

     Основним при плануванні роботи визначалось те, що розвиток особистості виявляється насамперед в різноманітному і цікавому житті колективу, у вільному спілкуванні, в участі дітей в роботі гуртків, секцій.

     Цим ідеям та завданням були підпорядковані всі позакласні заходи, години спілкування та інші заходи, що проводились в школі впродовж року.

     Ведеться чіткий облік відвідування учнями школи. Щоденно інформувався відділ освіти про відвідування учнями школи.

     Аналізуючи проведену роботу з виховання учнів , слід зазначити , що  в роботі простежуються певні недоліки. Не всі класні керівники  провели відкриті виховні години,  не завжди учні класів брали активну участь у позакласних заходах.  Більше уваги класним керівникам необхідно звернути на організацію туристсько-краєзнавчої  роботи ,   збільшивши кількість екскурсій  та туристичних походів. Більше уваги необхідно приділяти  роботі з дітьми пільгових категорій, активніше включатися в роботу по втіленню учнівського самоврядування в життя класів .

 Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази  навчального закладу

  У закладі проводиться поточний ремонт  приміщення, а саме:  класних кімнат, харчоблоку, фарбування підлоги, ремонт у коридорі, фарбування стін та поклейка шпалер.

 Всі ремонтні роботи проводяться  з допомогою батьків та за рахунок позабюджетних коштів.

         Всі ремонтні роботи проводяться із дотриманням правил охорони праці та безпеки життєдіяльності.  

Залучення додаткових джерел фінансування навчального закладу та їх раціональне використання

         За спонсорські кошти  СТОВ «ЛАН» та сільської радиу 2015 році були придбані наступні речі: посуд для їдальні, пральна машина, стільці, лінолеум, ковдри , постільна білизна для дитячого підрозділу та будівельні матеріали для поточного ремонту приміщення.

Всі поточні ремонти в класних кімнатах виконані завдяки добровільним батьківським внескам.

 Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів  та педагогічних працівників

   Збереження та зміцнення здоров’я є однією із основних проблем, над якою наполегливо працює педагогічний колектив школи.

Важливою ланкою цієї роботи є створення належних санітарно-гігієнічних, технічних, організаційних умов для навчання учнів у школі.

Значна увага приділяється в школі  організаційним заходам, направленим на збереження здоров’я дітей. Школа працює в одну зміну, режим роботи (розклад дзвінків, розклад уроків, кількість канікулярних днів) визначаються з урахуванням вікових особливостей учнів.

Організовано безкоштовне харчування учнів 1-4 класів, дітей пільгових категорій. 

Домашнє завдання учням 1-х класів не задається.

Домашні завдання з основ здоров’я, фізичної культури, художньої праці, музики, образотворчого мистецтва учителями 1-4-х класів не задаються.

Оцінювання навчальних досягнень в 1- му, 2-му (І семестр) класах здійснюється вербально. У класних журналах оцінювання в  балах не проводиться.

Згідно методичних рекомендацій домашнє завдання в 2-4-х класах не задається на канікули, вихідні та святкові дні.

Розклад уроків складено відповідно до психолого – педагогічних та санітарних норм.

З метою профілактики тютюнопаління, вживання наркотичних засобів, видано накази на заборону тютюнопаління на території школи.

Батьками щорічно надається інформація про медичний стан дитини перед початком навчального року. Результати медичного огляду розглядаються на нарадах при директорові, засіданнях педагогічної ради школи.

     Було проведено поглиблений медичний огляд  усіх учнів школи.  Медогляд виявив такі найпоширеніші захворювання: вади зору,  захворювання  шлунково- кишкового тракту, кардіопатія.

Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування учнів і  педагогічних працівників

    Важливою складовою збереження здоров’я дітей є збалансоване  харчування.

     У минулому навчальному році  було вжито  невідкладних заходів щодо створення умов для організації харчування учнів. Організоване повноцінне та якісне харчування дітей.  Учні 1-4 класів харчувалися за рахунок державних коштів, а учні 5-9 класів за рахунок батьківських коштів. Вартість харчуввання учнів становила 7-50 грн.  Також за державні кошти  харчувалася дві  дитини – Пшеничний Антон (6 клас) та Мовчан Костянтин (8 клас).  Гарячим харчуванням було охоплено  98%  учнів школи.  Безкоштовне харчування учнів здійснювалося тільки в робочі дні. У разі відсутності учнів під час навчання компенсація не проводилася.

   Всі медичні книжки педагогічного колективу і технічного персоналу знаходяться у закладі, обстеження проведені вчасно, зауважень немає.

    Кухня забезпечена технологічним та холодильним обладнанням. Заклад має один  холодильник, придбано  кухонний  посуд (тарілки та чашки) Протягом року учні 1-4 класів  та діти пільгового контингенту харчувалися 100% та мали гаряче харчування.

   У харчоблоці проходять поточні ремонтні роботи.

 Стимулювання учнів і педагогічних працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення

     Складовою збереження і відновлення здоров’я учнівської молоді є залучення школярів до змістовного літнього відпочинку та оздоровлення. З метою забезпечення ефективного відпочинку дітей влітку 2016 року на базі закладу працював дитячий заклад відпочинку - табір  з денним перебуванням  «Дзвіночки». За період з 30 травня  по 17 червня 2016 року було оздоровлено 30 дітей. Під час роботи табору учні отримували безкоштовне дворазове гаряче харчування, відвідували різноманітні заходи, проводилися екскурсії, пішохідні прогулянки,  відвідали Шарівський замок, Краснокутський дендропарк та агросадибу «Козацький двір» в с. Кантакузове.

     Було забезпечено суворе дотримання правил охорони праці, безпеки життєдіяльності серед дітей у дитячому закладі відпочинку, проводилося цільове інстуктування учнів перед кожним їх виходом за межі шкільної території.

     Денна вартість харчування однієї дитини становила 15 гривень, (які були виділені  Перекіпською сільською радою).

 Дотримання вимог охорони, техніки безпеки (в тому числі пожежної та техногенної), санітарно-гігєничних та протипожежних норм

   З метою створення безпечних умов роботи та охорони праці було здійснено перевірку електричного обладнання на заземлення, розроблені функціональні обов'язки з питань охорони праці для всіх категорій працівників, розроблені та затверджені правила техніки безпеки під час організації навчально-виховного процесу. Своєчасно проводилися вступні інструктажі та інструктажі на робочому місці співробітників закладу, учнів. Проведена атес­тація робочих місць щодо відповідності вимог техніки безпеки в шкільній їдальні, забезпечувалося дотримання санітарно-гігієнічного режиму.

   В школі є наявність банку нормативних документів, що регламентують діяльність школи з питань попередження дитячого травматизму та ознайомлення з ними педагогічних працівників. На початку навчального року призначається відповідальний за організацію роботи з профілактики дитячого травматизму.

Протягом навчального року програма з предмета «Основи  здоров'я» та предмета«Фізична культура»  була виконана в повному обсязі.

      Згідно виховних планів роботи  класними керівниками проводяться бесіди щодо:

- застереження нещасних випадків з дітьми  від отруєння газом, грибами іншими речовинами;

- правил поведінки на воді, кризі:

- попередження нещасних випадків щодо ураження електричним струмом, блискавкою;

- профілактики травматизму дітей від вибухонебезпечних предметів;

- правил поведінки на вулицях і дорогах;

- правил пожежної безпеки;

- попередження всіх видів дитячого травматизму напередодні канікул, перед екскурсіями, турпоходами тощо.

    В школі організована індивідуальна робота з профілактики дитячого травматизму з учнями, які були відсутні на уроках з основ здоров’я, у вигляді тематичних бесід із попередження нещасних випадків.

    Протягом навчального року в школі проводяться тижні безпеки руху, огляди-конкурси та інші виховні заходи, спрямовані на попередження дитячого травматизму

        Всі бесіди з попередження дитячого травматизму на уроках трудового навчання, фізичної культури, фізики, хімії, біології, основ інформатики фіксуються в журналах проведення інструктажів.

    З метою попередження дитячого травматизму на уроках з основ здоров’я та класних годинах учні виконують практичні завдання з складання схем з безпечних маршрутів руху учнів школи, розігрують рольові ситуації.

    Адміністрація школи створює безпечні умови для навчання та виховання учнів. В школі згідно графіка організовано чергування  вчителів  та учнів –старшокласників на перервах. Класні керівники та вчителі дотримуються вимог «Положення про організацію охорони праці та порядок розслідування нещасних випадків у навчально-виховних закладах» щодо форми журналу реєстрації проведення інструктажів з учнями та своєчасності їх проведення. В журналі реєстрації нещасних випадків з учнями  ведеться  їх облік.

Відпрацьовано з працівниками школи та учнями дії згідно з планом евакуації на випадок виникнення пожежі.

Перевірено наявність інструкцій з протипожежної безпеки в навчальних кабінетах.

  • Приміщення доукомплектували первинними засобами пожежогасіння, (планується закупка відповідно норм належності).
  • У червні проведено технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння.

-Вогнегасники, допущенні до введення в експлуатацію. Позначенні обліковими номерами.

     -   На видних місцях встановлені таблички із зазначенням порядку виклику пожежної охорони, знаки місць розміщення первинних засобів пожежогасіння.

15. Дотримання правопорядку неповнолітніми  та вжиті профілактичні заходи щодо попередження правопорушень з їх боку

Правове виховання учнів здійснювалося в школі на уроках правознавства в 9 класу, виховних годинах, класними керівниками в позакласній роботі, був проведений Тиждень права.

Спільно з органами внутрішніх справ, службою у справах неповнолітніх районного управління юстиції  було складено комплексні заходи щодо запобігання злочинних проявів в учнівському середовищі.

Питання стану роботи з профілактики та запобігання правопорушень,  злочинів заслуховувалося на нарадах при директорові, на засіданнях МО класних керівників; на співбесідах із заступником директора з навчально-виховної роботи, на загальношкільних та класних батьківських зборах.

У закладі: поновлено куточки здоров'я для учнів у кожному класі;  куточки «Спасибі, - ні!».

17. Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями

         У закладі активно працює рада школи під керівництвом Назаренко Л.В. яка дієво допомагає адміністрації школи  в організації навчально-виховного процесу. Батьківський комітет залучає батьків до ремонтних робіт, активно бере участь у житті школи.

18. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу, батьками, представниками органів місцевого самоврядування та шкільних дитячих організацій

     Із представниками органів місцевого самоврядування заклад має тісний контакт. Сільський голова Конєв С.П. часто відвідує школу під час виховних, святкових заходів, туристичних, спортивних змагань.